Jaučiatės emocionalus, neramus ar nervingas? Facebook apie tai žino

Pirmadienį Facebook atstovai iš Australijos paskelbė straipsnį, kuriame aptarė itin nerimą keliančią Facebook veiklą. Šis milžiniško pasisekimo sulaukęs socialinis tinklas – naudoja sudėtingus algoritmus tam, jog savo vartotojus galėtų skirstyti į tam tikras grupes. Skirtingus naudotojus buvo bandoma priskirti kategorijoms, identifikuojančioms jų emocinį stabilumą. Kiekvienas veiksmas Facebook socialiniame tinkle galėjo formuoti jūsų profilį.

Remiantis itin slaptu dokumentu kuris buvo atrastas, o jo turinys paviešintas, Facebook vartotojus buvo bandoma paskirstyti į šias grupes: „niekam tikę“, „nesėkmingi“, „nervingi“, „patiriantys stresą“, „pasidavę“ ir panašiai. Ką galite pasakyti apie šias grupes? Visos šios kategorijos įvardija negatyvius jausmus. Taigi, Facebook bando sužinoti, kurie vartotojai jaučiasi emociškai nestabiliai. Bet kodėl?

Viskas šiame pasaulyje sukasi aplink marketingą

Remiantis dokumentu, surinkta informacija gali būti pasidalinta su įvairiais reklaminio turinio tiekėjais. Ši naujiena ima dar labiau kelti nerimą, kuomet suprantame, jog informacija apie nepilnamečius taip pat yra renkama. Taip, perskaitėte teisingai: informacija apie tokius jaunus asmenis kaip keturiolikos metų gali būti renkama ir perduodama reklamuotojams. Kadangi paaugliai itin dažnai būna suirzę ir mėgsta dalintis jausmingais pranešimais socialiniuose tinkluose, spėjame, jog būtent iš jų buvo galima surinkti ypač daug informacijos apie jų emocinę būklę.

Taigi, Facebook žino kurie paaugliai ar suaugę asmenys jaučiasi nusiminę. Stebina tai, jog šis garsus, privatumo siekiantis socialinis tinklas yra pasiruošęs dalintis šia informacija su savo partneriais. Surinkti duomenys gali būti naudojami marketingo strategijoms gerinti. Kitaip sąkant, reklamuotojai taikysis į būtent tuos asmenis, kuriems reikia šiek tiek apsipirkinėjimo terapijos. Žinoma, toks pasinaudojimas žmonių liūdesiu nėra taktiškas. Bandymas gauti naudos iš emocionalių žmonių – visiškai nepriimtinas.

Facebook atsiprašo

Kitą dieną, Facebook atstovai paskelbė viešą pranešimą, kuriame išreiškė atsiprašymus ir bandė paaiškinti susidariusią situaciją. Žinutė pristatė, jog tokia informacija buvo renkama vien tam, jog reklamų tiekėjai suprastų kaip Facebook naudotojai išreiškia savo jausmus. Informacija kuria buvo dalinamasi buvo visiškai anonimiška, o tai reiškia, jog jos nebuvo galima priskirti tam tikram asmeniui.

Facebook taip pat abejoja, ar juos kaltinantis traipsnis atitiko realybę ir ar jis nebuvo labiau skirtas suklaidinti vartotojus. Teigiama, jog autoriai iš Australijos pilnai neperteikė susidariusios situacijos. Žinoma, kiekviena istorija dvi puses. Bėda atsiranda tuomet, kai žmogus turi pasirinkti, kuri yra teisinga. Mes pilnai suprantame nerimą kurį gali jausti Facebook vartotojai, ypač tėvai. Rinkti informaciją apie nepilnamečius, jų emocinį stabilumą bei naudoti ją marketingo tikslams yra ne tik suktas, bet ir žiaurus elgesys.

Šaltiniai: theguardian.com, newsroom.fb.com.

 
 - Kompiuterinių virusų tyrėja
Aš esu kompiuterinių virusų tyrėja, kurios specializacija - tyrinėti naujus išpirkos virusus, tačiau neapsiriboja vien šio tipo infekcijų tyrimais. Mano nuomone, Interneto lankytojai dažnai nuvertina bei neįžvelgia rimtos grėsmės, kurią iš tiesų kelia išpirkos virusai. Neretai, lankytojai neturi tinkamų šaltinių, iš kurių būtų galima lengvai pasiekti naujausią informaciją iš kibernetinio pasaulio. 2-viruses.com tyrėjų tikslas – siekti, jog svarbūs pranešimai apie naujai pasirodžiusius virususbei apgaules būtų lengvai pasiekiami visų Interneto vartotojų.
 
 
 
 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *